27 Ocak 2011 Perşembe

Turmi(Etiyopya)-İlerit(Kenya) 22.01.2011

Turkana kıyısına kondu Simurglar.''Hoşgeldiniz'' dedi Afrika Ana,en zayıf türün ayağa kalkıp yürüdüğü yerdesiniz.Takip edin ayak izlerini.Bu yoldan yürüdüler iki ayakları üzerinde,diğerlerinin gücünü,hızını gördüler,öğrendiler.Bir tek bilgeliklerini ve sabırlarını alamadılar.Gidin bu yoldan öğrenin.....(Saki Emre)

59.Gün
Sabah kuş sesleriyle uyandık.Ferhat'lar bize gerçek bir çay demlemişler.Süper bir kahvaltı.Göksel'de patlak lastiği yaptırmak için köye gitti.
Ferhat'lar bugün önden çıktılar.Hızımız saatte ortalama 20 km ye kadar düştü.Yaklaşık 2 saatten fazla yol yaptıktan sonra Ferhat'ların karşıdan geri geldiğini gördük.12km sonra Omaret'te bir ofis varmış.Pasaportumuza çıkışımızı orda vurdurabilirmişiz ve sonra aynı yoldan geri dönücez.5 km evvel geçtiğimiz yol ayrımından bu sefer güneye sapıcaz.O yolda 30km ilerlersek Kenya sınırına varacakmışız ve Ferhat'lar bizi sınırı geçince bekleyecekler.
Deniz hepimizin pasaportlarını kaptı,Omaret'e yollandı.O toprak yolda 60-80 gidebiliyor,bizim hızımızsa sarsıntıdan ortalama 20.Biz pasaport ofisine vardığımızda Deniz hala çıkış damgalarımızı vurduramamış bekliyordu.Neyse işimizi halletik,karaborsadan benzin bulduk,aynı yolu geri dönmeye başladık.Dönmemiz gereken kavşağa gelmeden evvel Deniz sağda bir patika buldu.Bunun Kenya'ya giden patika olduğunu düşündü.Biz de peşinden.Ama 10 dk kadar bu yolda ilerledikten sonra aslında bu yolun Omaret'e giden alternatif bir yol olduğunu farkedip tekrar geri döndük.Hay Allah ! Ferhat'lar zaten yaklaşık 1 saat kadar önümüzdelerdi,bir de burda zaman kaybettik.
Geçtiğimiz yol çok keyifli.Yol dediğime bakmayın sırf kum.Durmadan dere yatakları geçiyoruz,küçük tepeler inip çıkıyoruz.Biz jeeple kumda hızlandık,Deniz ise önümüzde düştü düşecek.Su içmek için durduğumuzda kan ter içinde,bu seferde o zorlanmaya başladı.
Bir süre sonra 3-5 haneli bir köye geldik.Çocuklar koşarak yanımıza geldi ve ''Polis,polis!'' diyerek bir evi gösterdiler.Evin önünde durduğumuzda içerden donunu toplayarak bir amca çıktı.''Passport'' dedi.Pasaportta bizim çıkış vizemizi görüp,bize geçebilirsiniz anlamında kafasıyla işaret etti.Ne bir kapı,ne bir yol,ne bir bayrak.....Kenya'ya hoşgeldiniz.Evin yanındaki toprak yoldan yaklaşık 100 m ilerledikten sonra kumda Ferhat'ların yazdığını tahmin ettiğimiz kocaman bir ok güneyi gösteriyor Kenya,kocaman bir ok kuzeyi gösteriyor Etiyopya,ortasında da Türkçe Hudut yazıyor.Artık iyice yol mol kalmadı.Deniz kumda Ferhat'ların tekerlek izini takip ediyor.Ufak bir tepeyi aştığımızda onları çay demlemiş bizi beklerdken bulduk.
Çay molasından sonra İlerit köyüne ulaşmak için yola çıktık.Köyde polis karakolunun bahçesinde kamp kurmayı planlıyoruz.Hava kararmadan evvel varabildik.Herkes çok yorgun.Deniz'in adım atacak hali yok.Yere serildi dinleniyor.Ferhat sağolsun bize yemek pişirdi.
Aman Tanrım ortalıkta sarı,küçük akrepler.