31 Ocak 2011 Pazartesi

Nairobi-Arusha 30.01.2011


66.Gün
Yolda bir yerde kahve molası verdik.Geleneksel giysileriyle yaşlı bir Masai amca tam biz ayrılırken yanımıza geldi.(kulağındaki delikler bileğim kadar)Yanındaki modern kıyafetli birisinin aracılığıyla bize sorular sormaya başladı.''Yok işte nerden geldik,kaç gündür yoldayız,nereye gidiyoruz''gibi klasik...Ve en son şöyle bir laf etti :''Çok uzak ülkeden gelmişsiniz.Yolunuz daha da var,sizin için dua edicem.'' Deniz'le ben birbirimize baktık.Amcaya sarılasımız geldi ama nedense yapmadık.
5896 metrelik Klimanjero'nun yanından geçiyoruz.Bir kısmı bulutlarla kapalı.Çok yakışıklı kereta.Tam sınıra gelmaden 3-4 km önce entresan bir dükkanda mola verdik.Ben orda bileklik beğendim.Dükkandaki çocuk ''Aslında bu bileklerin orjinali fil kuyruğu kılından yapılıyor.Satışı yasak.Ama bende var ister misin?'' ''Yok sağol almayayım'' ''Aslan kalbi var,bilmem neye iyi geliyor.Ondan ister misin?.......'' Abi uçmuş.
Tanzanya'ya girdik.Yerli kabileler var yolun sağında solunda.Hatunların hepsinin saçları kazıtılmış.Ee ama çokta yakışmış.
Arusha'ya vardık.Büyükçe bir kasaa.Gideceğimiz kamp yerini arıyoruz.Kırmızı ışıkta durduk.Yanımıza bir land cruiser geldi.Camını yavaşça aşağı indirdi.İçinde beyaz bir adam ''Triumph mı o?'' Deniz kafasını salladı.''Benim de vardı gençliğimde.Nereye gidiyorsunuz?'' ''Masai Camp'ı arıyoruz.'' ''Beni takip edin.'' İyi ki bizi getirmiş,bulamazmışız.
Kampta karı koca motorsikletli Güney Afrikalı Elsebie& Michnus ve wolkswagen kamyonetli Hollandalı çift Martjin&Vibien'le tanıştık.Bizi akşam yemeğine davet ettiler.Onlar da bizim geldiğimz yöne doğru gidiyorlar.Etiyopya-Kenya geçişini sordular.Yaptığımızı anlattık.Michnus'un tepkisini görmeliydiniz.''Ben o yolu geçilemez zannediyordum.''Onlara bütün detayları verdik.Nerde benzin,su bulabileceklerini,gümrük işlemlerini nasıl yaptıracaklarını,nerelerde kamp yapacaklarını...Karı-koca 2 BMW GS 650 Dakarla,ordan geçmeyi deneyecekler.Haberlerini bekliyoruz.

Bugünün km si:289
Toplam km:10413

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder