18 Aralık 2010 Cumartesi

Kahire(Cairo) 18.12.2010 Cumartesi(Saturday)

24.Gün
Bugün biz turist olduk.Kendimize bir rehber ve minibüs ayarladık.Piramitleri(Giza bölgesini),Kahire Müzesini ve Kahire Çarşısı'nı gezicez.
Giza bölgesinde 3 büyük piramit var;bunların ilki ve en büyüğü Keops ki kendisi dünyanın 7 harikasından bir tanesi.Kefren,tepesinde biraz kaplama malzemesi kalan, bulunduğu tepeden dolayı en büyükmüş gibi görünen.Mikerinos ise bu ikilinin arkasında en küçük olan.Sfenks de aynı bölgede.Aman giriş biletinizi atmayın,orada lazım oluyor.

Piramitlerden sonra Kahire Müzesi'ne gidiyoruz.Rehberimize teşekkür edip bize müzede yalnız bırakmasını istedik.Nedeni;Kızcağız bizi piramitlerde birinden diğerine koşturtuyordu.Bize nefes aldırmıyordu.Bizse çocuklar gibi yaramazdık.Yanımıza gelen satıcılara,develerine ya da atına bindirmek isteyen insanlara sertçe bir şeyler söyleyip bize de: ''Sakın bunlarla konuşmayın.Bir şey isterseniz mutlaka bana söyleyin.'' deyipduruyordu.Bir de papirüs fabrikası ve parfüm dükkanına götürmeye kalkınca biz de bundan sonra onsuz devam etmek istediğimizi kibarca söyledik.Ah şu rehberler...
Kahire Müzesi dünyanın en önemli müzelerinden bir tanesi.Pisliğine ve düzensizliğine çok üzüldük.Tutankamun Bölümü şiddetle tavsiye edilir.Hele o altın maske.
Öğle yemeğinde Marit bizi çok güzel bir restoranta götürdü.İsmi Felfela.Müzeye yakın bir yerlerde.
Günün en eğlenceli dakikaları ise Tolga sayesinde gerçekleşti.Kahire Kulesi'ne çıktık.Kulenin yüksekliği 187m.Lotus(nilüfer) çiçeğinden esinlenerek yapılmış.En büyük piramitten bile 43m yüksek.Haliyle Tolga'nın yükseklik korkusu....
Akşam yemeğinde Güvercin yemeye gittik.Önce güvercin çorbası;bomba değil.Sonra da ben ızgarasını Deniz de dolmasını yedi.İkinci ızgarayı yedim..Yummy...